CANTO GREGORIANO

O Canto Gregoriano é o modelo tradicional e oficial da música na liturgia da Igreja Católica.

HISTÓRICO DO CANTO GREGORIANO

O canto em uníssono existe desde os primórdios do cristianismo, tomou o nome de gregoriano desde 590, quando foi oficializado por São Gregório Magno.
Os nomes dos sons musicais, chamados NOTAS, foram criados pelo monge Guido de Arezzo, beneditino que viveu na Idade Média. Derivam de um hino a São João Batista: 
Ut queant laxis - Resonare fibris - Mira gestorum
Famuli tuorum - Solve polluti - Labii reatum
Sancte Ioannes (SI)
Em 1673, o nome da nota UT mudou para DO.
NORMAS DA IGREJA SOBRE O CANTO GREGORIANO
A música litúrgica, como toda a liturgia, tem como 
finalidade a glória de Deus e a santificação dos fiéis.
Canto gregoriano é o canto próprio da liturgia romana; 
admitem-se outros gêneros de música sacra, desde que 
harmonizem com o espírito da ação litúrgica. (CV II)
O canto gregoriano continua a ser também hoje, um 
elemento de unidade na liturgia romana. (João Paulo II)
O antigo uso da Língua Latina seja mantido, e onde houver caído quase em abandono, seja absolutamente restabelecido. (João XXIII)
CONSTITUIÇÃO "SACROSSANTUM CONCILIUM"
DO CONCILIO VATICANO II
"Conforme a Constituição sobre a Sagrada Liturgia, «conservar-se-á o uso da língua latina nos Ritos Latinos, salvo direito particular» (Const. «Sacrosanctum Concilium», N.º 36, §1). «Mas,como o uso da língua vernácula é muito útil ao povo em não poucas ocasiões" (idem, N.º 36, §2), "será da incumbência da competente Autoridade Eclesiástica Territorial determinar se deve usar-se a língua vernácula e em que extensão; estas decisões têem que ser aceites, isto é, confirmadas pela Sé Apostólica» (ibid., N.º 36, §3). «Os pastores de almas cuidarão de que, além da língua vernácula, os fiéis sejam capazes também de recitar, ou cantar juntos, em latim, as partes do Ordinário da Missa que lhes pertencem»" (ibid., N.º 54).
PATER NOSTER EM GREGORIANO
 MELODIA ADAPTADA AO PORTUGUÊS
 MAGNIFICAT ANIMA MEA DOMINUM
Magnificat anima mea Dominum. 
Et exultavit spiritus meus in Deo salutari meo.
Quia respexit humilitatem ancillæ suæ: ecce enim 
ex hoc beatam me dicent omnes generationes.
Quia fecit mihi magna qui potens est, 
et sanctum nomen eius.
Et misericordia eius a progenie in progenies timentibus eum.
Fecit potentiam in brachio suo, dispersit superbos mente 
cordis sui.
Deposuit potentes de sede et exaltavit humiles. 
Esurientes implevit bonis et divites dimisit inanes,
Suscepit Israel puerum suum recordatus misericordiæ suæ,
Sicut locutus est ad patres nostros, Abraham et 
semini eius in sæcula.
Gloria Patri, et Filio, et Spiritui Sancto
Sicut erat in principio, et nunc, et semper, et in saecula 
saeculorum. Amen

LAUDA JERUSALEM (Salmo 147)

Lauda, Jerusalem, Dominum,

lauda Deum tuum, Sion.


Quoniam confortavit seras portarum tuarum: 

benedixit filiis tuis in te.

Qui posuit fines tuos pacem: 

et adipe frumenti satiat te.


Qui emittit eloquium suum terrae,

velociter currit sermo eius:

qui dat nivem sicut lanam,

nebulam sicut cinerem spargit.


Mittit crystallum suam sicut buccellas: 

ante faciem frigoris eius quis sustinebit,

emittet verbum suum, et liqueficiet ea: 

flabit spiritus eius, et fluent aquae.


Qui annuntiat verbum suum Jacob:

iustitias et iuditia sua Israel.

Non fecit taliter omni nationi:

et iuditia sua non manifestavit eis.


Gloria Patri et Filio et Spiritui Sancto.

Sicut erat in principio, et nunc, et semper,

et in saecula saeculorum. Amen.



LAUDA SION SALVATOREM

Lauda, Sion, Salvatorem,

lauda ducem et pastorem,

in hymnis et canticis.

Sit laus piena, sit sonora,

sit iucunda, sit decora

mentis iubilatio.


R. Christus vincit,

Christus regnat,

Christus imperat!


Ecce panis angelorum,

factus cibus viatorum:

non mittendus cànibus.

Sit laus piena, sit sonora,

sit iucunda, sit decora

mentis iubilatio.

R.


Bone pastor, panis vere,

tu nos bona fac videre,

in terra vivéntium.

Sit laus piena, sit sonora

sit iucunda, sit decora

mentis iubilatio.

R.
 
 

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